dinsdag 29 januari 2013


Deze morgen ben ik om 8 uur opgestaan om samen met Pea Nienke naar school te brengen. De kleuterschool hier in Zweden is een klein beetje anders als bij ons in BelgiĆ«. Hier doen zij hun schoenen uit voor zij in de klas binnen gaan. Ook kunnen zij tijdens de schooluren zowel in de opvang als in de klas spelen. Nadat we Nienke naar school hadden gebracht, zijn we nog eventjes naar huis gegaan. Om half 10 ben ik dan samen met Pea en Imke naar mijn werk gewandeld, zodat ik ’s avonds de juiste weg naar huis zou nemen.
Vandaag was het leuk op mijn stage en ik heb ook nieuwe collega’s leren kennen. Er zijn ook nog andere stagiaires in de winkel, zij zijn wel Zweeds. Iedereen is echt heel erg vriendelijke. Maar wat ik minder leuk vind is dat zij onderling de hele tijd Zweeds praten en zo kan ik niet meepraten. Zij praten wel Engels als ze mij iets moeten uitleggen of vragen, maar daar blijft het bij en dat vindt ik jammer. Mijn taken op mijn stage zijn voornamelijk het opvouwen en ophangen van de kleren. Ook moet ik zorgen dat alles netjes op maat hangt in de winkel.
Het avondmaal was een ovenschotel met aardappelen, worstjes, hespenblokjes en een mix van groenten. Ik vond het wel lekker. Ik vind het wel raar dat zij bij het avondeten melk drinken. Thuis drink ik altijd limonade dus dat is wel even wennen.
Toen Nienke en Imke naar bed moesten, las Pea nog een verhaaltje voor. Daarna stelde Pea voor om zelf eens zo’n kinderverhaaltje te lezen en proberen te begrijpen. Ik moet zeggen het is niet gemakkelijk, maar ik kon toch ongeveer vertellen waarover het ging. Straks ga ik nog in het Zweeds boeken kunnen lezen.

2 opmerkingen:

  1. Ooh, Nienke is echt een Hollandse naam! :p En moest jij pas om half 10 naar je werk? Luxeee! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de papa is een Nederlander he :) En ik moet om 10 u beginnen dus dat is super! xxx

      Verwijderen